Povestea George Cannon

If you are cold, tea will warm you; if you are too heated, it will cool you; if you are depressed, it will cheer you; if you are excited, it will calm you” – William Gladstone

 

georges-cannonCompania de Ceai George Cannon s-ar putea usor identifica cu acest citat al faimosului Prim-Ministru Britanic. Dup ace a fost un privigeliu al estului secole intregi, ceaiul este astazi legat de civilizatia vestica.

Degustarea de ceai este astazi un interludiu al aromelor si finetii intr-o zi haotica din cotidianul nostrum. De obicei asociat cu rafinamentul si bunul gust, cu relaxare si liniste, ceaiul evoca placere si stare de bine, un timp redescoperit.

Ceaiul este cea mai consumata bautura din lume dupa apa si a crescut in inima Frantei de aproape 20 de ani. Datorita companiei George Cannon, imaginea ceaiului a fost schimbata. Mai multe generatii de degustatori de ceai intr-o singura familie au introdus istoria, calitatile si cultura ceaiului .

Frumusete, ospitalitate, sensualitate si curiozitate sunt cuvintele cheie dupa care se ghideaza George Canon. Va invitam in calatoria ceaiului!

Olivier Scala, proprietar George Cannon Tea Company

Istorie

Marsilia 1897, 2 frati, Lazare si Petrus Diginnet mostenesc pasiunea unchiului lor pentru mirodenii si lanseaza « Thes de l’Elephant ». Compania cunoaste un succes imediat si cucereste 25% din piata franceza. Anul urmator, britanicul George Cannon se casatoreste cu o fantuzoaica la Paris si creeaza acolo o companie de comert de ceai.

Secretul selectiei. In mod diferit fata de compania « Thes de l’Elephant », George Cannon favorizeaza cativa cleinti foarte pretentiosi ce ii primeste in apartamentul sau din districtul Montparnasse.

Cu o gama de aproximativ 20 de ceaiuri de calitate exceptionala reuseste sa capete o reputatie puternica printre specialistii de ceai.

In 1950, pentru a castiga parti de piata, compania Thes de  l’Elephant cumpara « Compagnie Coloniale ». In 1968, desi avand un business profitabil, familia trece prin niste probleme si hotaraste sa vanda.

Inn 1970, Andre Scala, co-director al grupului Thes de l’Elephant impreuna cu fiul sau, Raymond Scala, aflat la a 4a generatie, director al departamentului de vanzari Compagnie Coloniale, cumpara compania George Cannon in 1969 si preiau conducerea.

La inceputul anilor 1970, gama de ceai era practic nechimbata, fiind lipsita de dinamism, prin vesnica prezenta a ceaiului « Breakfast tea », « Lasang Souchong », « Earl Grey » sau « Ceylon ». Imaginea elitista a ceaiului ramane pana la aparitia revolutionara a ceaiurilor aromatizate : lamaie, portocale, afine, mere …noi gusturi seduc tanara generatie. Succesul este imediat !

Din 1975, ceaiurile aromatizate reprezinta mai mult de 10% din vanzari, insa Raymond Scala, degustator de ceai recunoscut, denumit si « Aristocratul Ceaiului », este primul care a introdus in Franta Ceaiul Yunnan, ceaiul Pu-Erh, , Oolong-urile din China si Taiwan plus o mare varietate de ceaiuri verzi din China ( diferite de faimosul Gunpowder). Va pune accentul pe first flush, second flush, early teas (primul cules, al doilea, ceaiuri timpurii) pentru a clarifica nivelul de calitate al ceaiului. Acest lucru ii permite sa creasca grupul de connaisseurs.

In 1978, Olivier Scala intra in companie si intelege ca succesul consta in ceaiurile aromatizate. Isi convinge tatal sa investeasca in acest domeniu si impreuna dezvolta o gama de peste 500 tipuri de ceaiuri aromatizate, creatii

Impreuna cu tatal sau, degusta in fiecare dimineata sute de ceaiuri, in acest fel isi dezvolta, simturile mirpsului, gustului si mai ales al memoriei. Aproape o mie de retete se creeaza din acest obicei zilnic si al experientei vaste.

In ziua de azi, George Cannon comercializeaza peste 250 de tone de ceai iar 30% este dedicat exportului.